De afdeling Category Management is verantwoordelijk voor alle productgroepen binnen Bax Music. Tot het takenpakket van Category Management valt onder andere het samenstellen en optimaliseren van productgroepen, het bijhouden van product- en markttrends, de inkoop van ons assortiment, het schrijven van productgerelateerde webcontent en het initiëren van innovatieve ideeën om de online en offline verkoop te stimuleren.

Een impressie

Aan het begin van de dag open ik mijn mailbox en ga ik mails beantwoorden. En nadat de bestellingen eruit zijn, loop ik de orderbevestigingen na. Daarbij controleer ik of de prijzen en levertijden correct zijn. Als ze niet kloppen, vraag ik nieuwe prijslijsten op bij de leveranciers. Met hen heb ik ook contact als er nog producten in de shop staan zonder prijs.

Ik werk regelmatig samen met de afdelingen Inbound en Finance. Verder plan ik voor de inkopers afspraken in op beurzen, zoals de NAMM en de Messe. Ze willen altijd veel leveranciers spreken. Daardoor had ik de dagindeling vorige keer iets te vol gepland. Ze hadden bijna geen pauze! Overigens past die hoge werkdruk wel bij Bax Music. Dit is wat het bedrijf groot maakt en ik heb er dan ook geen probleem mee. Maar dat wil niet zeggen dat er geen tijd is voor een grapje tussendoor. Bovendien doe je niet elke dag hetzelfde, wat het werk erg afwisselend maakt. En natuurlijk is het leuk om deel uit te mogen maken van een bedrijf dat zo hard groeit